Яка ж у тебе творча спеціальність!!!!!
Яка ж ти творча людина!!!
Так я думав, коли мене просили студенти в гуртожитку підстригти канцелярськими ножицями модну «Шапочку». Так я думав, коли стриг друга Дімку, бо в перукарні стригли занадто правильно, а нам хотілося чогось такого-такого. Так я думав, коли вирішив підстригти дружину (через два місяці після весілля), а на півдорозі не знав, що ще відстригти, щоб чубчик став довшим. Шкода, що в педінституті не вчили стригти… Мені так це подобалося… Хоча б у вигляді факультативу.
А перукарів я вважав 100%-ми творчими ельфами, поки не побачив, що «творчістю» прикриваються ліворукі, як голим лопухом. Дуже зручно сховатися за творчість, коли зробив цілковиту хрінь. Я художник – я так бачу. Потім я почав аналізувати те, що я роблю. І, де тут творчість? Є косметика – її треба знати. Є техніки стрижок – їх треба знати. При чому не стрижки треба знати, а техніки. Інакше крім собачого вальсу не зіграєш більше нічого. Є колористика – її треба знати. То де тут творчість?
Є клієнти, яких треба правильно зустріти, проконсультувати і ПОЧУТИ. А як їх «творчо» зустрічати? З циганами і ведмедями? )))) А поговорити треба так, щоб вони ОЧІКУВАЛИ на наступну зустріч і забрали з собою круту емоцію. Ось де зарита енергія стрижки. Адже саму розмову можна забути, а емоція залишиться.
Але, не можу заперечувати, що є невелика складова «Творчості». Наприклад, коли прийшла клієнтка і попросила вечірню зачіску. Я ніколи не почну її робити просто угукнувши. Мені треба зібрати купу інформації, як допит у катівнях НКВС))) Паролі та явки))) Де? З ким? У чому? Чи носила підібране волосся? Як себе відчувала? Потрібна спокійна зачіска або нехай здохнуть подруги від заздрості! І в цей момент я маю щось створити (Creative – творчий, творчий). Ось він флюїд творчості. А може тут доречніше слово «задум»? А далі йде архітектура. Зачіска – це конструкція, схема, техніка виконання, вміння кріпити невидимки тощо. Дивись на обличчя і формуй образ. А щоб зробити все за вищим розрядом потрібна ще консультація зі стилю та візажу. Але це знання, а не «творчість».
Ельза Скіапареллі, сучасниця Шанель, її конкурентка, найвідоміша модельєрка одягу свого часу, яка створювала шедеври одягу, що увійшли в історію, писала у своїй автобіографії: «Два слова завжди залишалися забороненими в моєму Будинку моди: слово “творчість”, воно здавалося мені вершиною претензійності, і слово “неможливо”.
Мені здається, що людей з такою філософією доречно називати з приставкою PRO.
І якщо сьогодні мені б довелося вибирати між «творчою командою» і «командою професіоналів», я б вибрав друге!